Construcción: "Solamente el curso posterior del análisis nos faculta para decidir si nuestras construcciones son correctas o inútiles. No pretendemos que una construcción sea más que una conjetura que espera examen, confirmación o rechazo. No pretendemos estar en lo cierto, no exigimos una aceptación... ni discutimos una negación. En resumen, nos comportamos como una figura familiar en una de las farsas de Nestroy: el criado que sólo tiene una respuesta en sus labios para toda pregunta u objeción: «Todo se aclarará en el curso de los acontecimientos futuros.» http://mediacionartistica.files.wordpress.com/2013/01/construcciones-en-el-analisis.pdf

viernes, 5 de septiembre de 2008

Mamá y yo, yo, yo, yo.. yo y yo.







Anthony Goicolea, Mother I Diptych, 2008.Negative is graphite and acrylic on mylar fronted with etched perspex. Positive is c-print. Anthony Goicolea (b. 1971) lives and works in Brooklyn, USA and has for many years been known internationally for his powerful and sinister staged photographic and video works. Depicting groups of pre-pubescent boys, the images are often complex self-portrait montages of the artist himself, enacting situations which call social norms and traditions into question. "Related" is the latest in an ongoing series in which Goicolea uses drawing, photography, sculpture and installation to explore his family history and identity as well as larger themes of ritual, assimilation and alienation.










No hay comentarios: